Cesta do pravěku 2

Konečně jsme se dočkali, abychom mohli začít prozkoumávat naši historii. A začali jsme pěkně od podlahy, tedy od pravěku. Po získání základních poznatků jsme se ponořili do zážitkového vyučování. Už předem jsme si zvolili projektové úkoly. Mohli jsme se proměnit v umělce, vědce nebo spisovatele. Někteří nadšenci si úkolů zvolili dokonce několik.

V pátek se pak většina z nás proměnila v pravěké lovce. Přivítali jsme mezi sebou i jednoho mamuta. Den jsme zahájili sezením kolem životadárného ohně. Uvědomili jsme si jeho význam pro tehdejšího člověka. Rukama nám prošly zkameněliny i pazourek. Během dne jsme plnili úkoly z matematiky, českého jazyka i vlastivědy. Připomněli jsme si jméno Eduarda Štorcha i Zdeňka Buriana, kteří jsou svým dílem s pravěkem také spojeni. Luštili jsme šifry, pracovali se Štorchovým textem, dozvěděli jsme se toho hodně o mamutech i pravěkých lovcích. Děti během dopoledne postupně odprezentovaly své práce. Nevynechali jsme ani rozvoj mrštnosti a rychlosti svého těla. V tělesné výchově jsme si zahráli hru „na lovce a mamuty“. Mamuta jsme se pokusili skolit oštěpem. Předvedli jsme scénky ze života pravěkých lovců. Trénovali jsme také svou zručnost při práci s keramickou hlínou při ztvárnění Věstonické venuše, mamuta či misky a při výrobě pravěkého náhrdelníku.

Přivázání náhrdelníku kolem krku a zhodnocení projektu bylo pomyslnou tečkou za dnešním dnem. Děti musím pochválit za jejich kreativitu a zvládnutí všech úkolů. Dnešní den si určitě užily.

Rodičům děkujeme za podporu a pomoc při přípravě projektu.

autor: Mgr. Hana Wenigová


Zobrazení: Alba | Podle data

Cesta do pravěku 2


Poslat známému Poslat na e-mail   tisk Tisknout   ↑ Nahoru

loader Načítám...
Fond Vysočiny